Tuntikuvaukset

1) TUNNIN VALINTA

Tuntitasot:
0 – ei kokemusta
1 – vähän kokemusta
2 – säännöllisesti harjoitellut
3 – edistynyt

Jos olet aloittelija:
Voit kokeilla Gokul Yoga Slow tai Gokul Hatha kaikille tasoille avoimia tunteja tai tulla astangajoogan alkeiskurssille. Slow-tunnit sopivat myös henkilöille, joilla ei ole aikaisempaa taustaa kehon työstämisestä. Gokul Hatha, Gokul Vinyasa ja Astangajoogatunnit ovat nopeatempoisempia.

Jos jooga on ennestään tuttua:
Voit tulla Gokul-tunneille sen mukaan, minkä tyyppinen harjoittelu sinua kiinnostaa. Jos olet tehnyt astangaa, myös mysore-tunnille voi tulla.

Jos sinulla on liikuntaharrastuksiin vaikuttava vamma tai sairaus:
Jos olet epävarma tunnin valinnasta, suosittelen ottamaan yhteyttä ennen tunnille ilmoittautumista.

Jos olet raskaana:
Ota yhteyttä ennen tunnille ilmoittautumista. Jos olet aloittelija, aloita jooga vasta raskauden jälkeen, ellei kyse ole erikseen raskaana oleville suunnatusta ryhmästä.

Jos olet epävarma tunnin valinnasta, aina voi ottaa yhteyttä ja kysyä lisää!

2) TUNTIKUVAUKSET

GOKUL YOGA

Gokul Yoga on systemaattinen ja kokonaisvaltainen joogametodi, jonka tekniikka vie asanaharjoituksen kautta kohti pranayama- ja meditaatioharjoituksia. Asanassa huomio käännetään sisäänpäin ja fyysisyys kohdataan työstämällä erityistä bandha- ja marmatekniikkaa.

Harjoitus on on Jani Jaatisen (Mahayogi Gokulacandra das) opettaman perinteen mukainen.

Gokul Hatha Yoga (Dynaaminen hathajooga)
Taso:
1-2

Harjoitus aloitetaan aurinkotervehdyksillä, jatketaan seisoma-asanoilla, istuma-asanoilla, loppuliikkeillä sekä tunnin pituudesta riippuen hengitys- ja meditaatioharjoituksilla. Tunnit on jaettu tasoryhmittäin ja sisältö määräytyy ryhmän mukaan.

Gokul Vinyasa Yoga (Vinyasajooga)
Taso:
2-3

Harjoituksessa tehdään reipastahtinen seisomasarja sekä välivinyasoilla yhteenkudottu istumasarja. Pidemmillä tunneilla jatketaan pranayama- ja meditaatioharjoituksilla sekä käydään läpi tekniikkaa sekä joogafilosofiaa. Tunti sopii parhaiten henkilöille, joilla on aiempaa kokemusta asanaharjoituksesta.

Gokul Yoga Slow (Lempeä hathajooga)
Taso:
0-2

Tunti sopii aloittelijoille taustasta riippumatta. Sopii myös pidempään tehneille harjoittelijoille, jotka haluavat tehdä harjoitusta hitaasti.